Staten slukkede for det analoge tv-signal i 2009, og indtil 2016 sikrede antenneforeningen, at der stadig var liv i de ældre tv-apparater.

De fleste andre udbydere havde i forvejen slukket for det analoge tv-signal, og den 31.05.2016 var tiden inde til, at også vi skulle slukke det. Dels fordi det var pladskrævende i vore kabler, og pladsen kan fint bruges til andre formål, og dels fordi du igennem det anologe signal fik alt for lidt for pengene – det var ikke alle kanalerne, der var i analog udgave, og billedet var ikke så skarpt.

Med de digitale signaler får du langt flere muligheder, og dem ønsker vi at give dig helt og holdent.

De fleste fladskærmstv fra omkring 2009 og fremefter kan indstilles til at vise digital tv-signal. Teknisk set kræves det at dit tv understøtter standarderne MPEG-4 samt DVB-C.

Såfremt dit tv ikke kan klare fremtidens krav, er der et par løsningsmuligheder.

Den ene mulighed er at købe en digital tv-modtagerboks, hvilket gør at du kan forlænge levetiden på dit nuværende tv-apparat. Boksen skal understøtte standarderne MPEG-4 samt DVB-C.

Boksen modtager de digitale tv-signaler og sender dem videre til dit tv via Scart eller HDMI kabel. Boksen kan købes hos vores samarbejdspartner KK-Partner tlf. 75 38 14 14 eller
hos andre tv-forhandlere.

Den anden mulighed er at opgradere til et nyere tv, som understøtter de digitale signaler. Det kan være en god løsning pga. den bedre opløsning på skærmen. Prisen på tv-apparater er tillige faldet meget over årene. Hvad der er den bedste løsning for dig, er i sidste ende naturligvis din beslutning.