Om os
Vi hjælper dig, når du har brug for det

Kontoret

På vores lokale kontor i Vejen kan du få hjælp til dine spørgsmål. Og det er alt fra fakturaer, hastigheder, programpakker og meget mere. Det er også muligt at købe tilbehør, som mindre komponenter, antennekabler, antennestik og lignende hos os.

Du er altid velkommen til at komme forbi kontoret i vores åbningstid, hvor du får hjælp af vores kompetente medarbejdere.

Har du i stedet brug for teknisk hjælp, sidder vores support team klar til at servicere dig.

Historien

I midten af 1980’erne var der ca. 10 større eller mindre antenneforeninger i Vejen. Kravet til foreningerne havde indtil da været at de skulle kunne distribuere 1 dansk og 3 tyske TV programmer. Men samfundsudviklingen betød, at der nu blev mulighed for at nedtage satellitprogrammer, ligesom den danske kanal TV 2 blev etableret.

Det stillede nye krav til foreningerne, og derfor blev der etableret et forum, hvor alle antenneforeninger inden for Vejen Kommune kunne udveksle erfaringer og synspunkter. Det blev samtidig starten på et tættere samarbejde blandt antenneforeningerne i Vejen by. Alle kunne se, at en sammenlægning til større enheder ville være en fordel for medlemmerne, fordi der kunne spares mange penge ved ikke at skulle opsætte paraboler, TV 2 antenne osv.

Mindre foreninger blev sammenlagt med større foreninger, og der blev etableret teknisk samarbejde mellem Vejen Syd-øst, Vejen Syd-Vest, Blomstermarken og Nord-Vest. Målet om kun at have en forening blev herefter hurtigt sat, og det mål nåede vi i første halvår af 1993.

Der blev afholdt ordinære og ekstraordinære generalforsamlinger i de tilbageværende foreninger, og med medlemmernes fulde opbakning blev foreningerne ophævet og herefter samlet i Antenneforeningen Vejen. Det samme gjaldt for Askov Antenneforening. Nyudviklinger gjorde det nemlig muligt, at der kunne ske en teknisk sammenkobling mellem Askov Antenneforenings anlæg og Hoved stationen i Ahornparken.

Antenneforeningen Vejen (nu Vejen-Net) blev dannet og dækker hele Vejen og Askov. Foreningen har ca. 5.000 medlemmer, og har en bestyrelse på 5 mand. Vejen-Nets målsætning er bl.a. at kunne udbyde et så alsidigt udbud af TV-programmer som muligt.

Samtidig hermed tilbyder Vejen-Net alle dens medlemmer en hurtig Internetadgang via antennekablerne.

Dækningsområde

Vejen-Net dækker stort set hele Vejen by og Askov. Der er dog enkelte områder, rene industrikvarterer og områder med blandet håndværk- og privatbeboelse, hvor vi endnu ikke har vores kabler nedgravet.

Er du i tvivl om, hvorvidt du kan blive tilkoblet vores net, kontakt venligst kontoret på tlf. 76 960 970.

Bestyrelse

Vores bestyrelse er konstitueret således:

Gunnar Jessen
Formand
Bo Baun Nielsen
Næstformand
Bettina Røijen
Kasserer
Michael Rachlitz
Bestyrelsesmedlem
Torben N. Gjørup
Bestyrelsesmedlem

Vedtægter

Vedtægterne for Vejen-Net finder du her.

Find vores referater her:

Referat-generalforsamling-2023
Referat-generalforsamling-2022
Referat-generalforsamling-2021
Referat-generalforsamling-2019
Referat-generalforsamling-2018
Referat-generalforsamling-2017
Referat-generalforsamling-2016
Referat-generalforsamling-2015
Referat-generalforsamling-2014

Regnskab

Klik her for at tilgå vores regnskaber:

Samarbejdspartnere

KK PARTNER
KK Partner er foreningens servicepartner. KK Partner står for drift og vedligehold af foreningens anlæg. Det er dem, vi sender ud, når du som kunde skal have teknikerbesøg.
Skal du have lavet noget på din egen private installation, kan du lave en aftale på tlf: 75 38 14 14.
www.kkpartner.dk

ASOM-Net
Vejen-Net samarbejder med andre antenneforeninger igennem ASOM-Net og kan i den forbindelse opnå fordele, både i forhold til program leverance og tekniske løsninger.
Ideen med ASOM-Net er, at der gennem samarbejdet kan opnås en række besparelser til indkøb af udstyr m.v. Derudover at der gives os et langt bedre udgangspunkt ved forhandlinger med kanaludbydere, og endelig langt bedre sætter os i stand til at imødekomme fremtidens krav til en antenneforening.
Igennem dette samarbejde kan vi distribuere TV kanaler til glæde for alle med tv, samt at vi naturligvis også vil arbejde for det man kalder “individuelt tilvalg” af kanaler og web-tv.
www.asom-net.dk

Evercall
Evercall er vores leverandør af IP telefoni. Som kunde har du kontrakt hos Evercall. Sammen med Evercall er foreningen i stand til at levere en komplet pakkeløsning i tråd med de andre store internet- og TV udbydere, så vi nu kan levere internet, tv, radio, fastnet- og mobil-telefoni.
www.evercall.dk

FDA
Vi er medlem i FDA – Forenede Danske Antenneanlæg – og kan også derigennem trække på erfaringer og rådgivning m.m. fra andre antenneforeninger. FDA, Forenede Danske Antenneanlæg er en interesseorganisation for 195 brugerejede antenneanlæg over hele landet. Antenneanlæggene har tilsammen ca. 190.000 tilslutninger og repræsenterer dermed ca. 500.000 tv-seere.
www.fda.dk